Innkjøp

Innkjøp til et selskap kan deles i flere omganger.
Såpebobler til bruk etter vielsen ble kjøpt her.
Denne typer lager ikke merker på klærne.
Først er alt som skal brukes i planleggingen som papir og konvolutter til  invitasjoner.

kommer alt som kan lagres. Det kan være drikkevarer, men også servietter, materiale til bordkort og annen pynt.

Til slutt kommer råvarer til middag og/eller til kaker.

For å være helt sikkert på at alt kommer på lista bruker jeg kjøreplanen og menyen som utgangspunkt og skriver ned alt som skal kjøpes i den rekkefølgen varen trengs i løpet av festen. Hvor mye som skal kjøpes må jeg beregne ganske nøyaktig. Derfor har jeg først skrevet alle oppskriftene til det antall personer som skal ha mat.(se Mat og meny)
Før jeg sender matvarebestillingen til butikken pleier jeg å rydde opp i lista slik at alle grønnsaker står for seg og alle meieriprodukter for seg. Og  ja - jeg bestiller varene i god tid på min nærbutikk. Det er en stor fordel for butikken, da bestiller de opp det jeg ønsker og oppbevarer det på kjølelager. Det er en kjempefordel for meg, jeg kan hente ferdige handlevogner på bestemte tidspunkt og sparer masse tid. Jeg slipper også å dra til andre butikker fordi det ikke var nok i hyllene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar