Lag budsjett. Når selskapet nærmer seg er det mye som kan friste, og det er lett å glemme at mange små summer blir mye til slutt. Tenk gjennom hva som er viktig for dere og for gjestene - og prioriter.
Det finnes mange nettsider der man kan legge egne tall inn i et skjema. Fordelen med et ferdiglaget oppsett er at det inneholder alle utgiftspunkter. Hvis man er uerfaren som selskapsplanlegger er det lett å glemme bort viktige og kanskje store utgiftsposter.
Hovedpunktene er:
- mat og drikke
- arbeidsfolk hvis det ikke inngår i menyprisen
- blomster og pynt
- lokale hvis det ikke inngår i menyprisen
- musikk
Til bryllup kommer disse punktene i tillegg:
- klær
- fotografering
- frisør
- transport
- ringer
Når planene er klare og budsjettet er akseptabelt så kan innkjøpene starte. Jeg har spart mye penger på å kjøpe telysestaker og vaser når butikker bytter vareutvalg. Let etter og kjøp lys og servietter tidlig. Da slippe man kanskje å måtte velge den dyreste løsningen.
Her er to eksempler på nettsider som har budsjetteksempler:
BRYLLUPSBUDSJETT PÅ BRUDEBLOGG
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar