Stoltrekk

Bare noen få lokaler har stoler som vil passe til et festpyntet bord. Det finnes derfor leiemulighet for stoltrekk.

Stolene vi har på låven er fra sju prestegjeld og vel så det.
Jeg har derfor sydd stoltrekk og stolputer til alle stolene basert på bilder jeg fant på nettet. Det kan faktisk gjøres mye enklere enn jeg trodde.

























 På IKEA kjøpte jeg en hel rull med ubleket bomull (BOMULL) og  16 pakker med gardinen LILL




















Hver av gardinlengdene ble klippet i tre strimler langsetter. Bare dette tok nesten en hel dag.

Så målte vi opp og rev (heldigvis for det - det tar kortere tid enn å klippe) bomullsstoffet.





Jeg sydde rett og slett et trekk kun til stolryggen. Heldigvis har de fleste stolene  samme størrelse, så bare noen av trekkene har spesialmål.
Det lange Lill-sjalet ble lagt på toppen av stolryggen og knytt sammen på baksiden. 

Total kostnad er 9 kr/stol



Vi hadde mange stolputer i ulike farger. Etter en formiddag ved symaskinen så alle nesten helt like ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar